Osvědčilo se nám

Chcete rozlišit děti při týmovce jako třeba fotbal či bojovka – rozlišovací vesty jsou ideální – jsou vidět i v lese.

Více...

Nejlepší hry

  1. Kolotoč
         
  2. Pejskové do boudiček
         
  3. Pane za mnou, pane proti mně
         
  4. Filmové ateliéry
         
  5. Ozdoby z přírodnin
         

Poradna pro vedoucí

Slova oddělujte čárkou
  • Dobrý den, zajímalo by mě jestli existují doporučení kolik má ujít dítě km za den, jak naplánovat celodenní pochoďák na táboře pokud jsou v družinkách děti 8-14 let, nemohu se nikde dopídit metodických pokynů a názory se dost různí. Moc děkuji za odpověď.

  • Jsem dlouholetá oddílová vedoucí, která má nemálo zkušeností s výchovným působením na děti. V loňském roce k nám přišla do oddílu dívka, která má velké problémy v chování, je negativistická. Stále na něco narážíme, stále něco řešíme, snažíme se, ale nevidíme žádný posun k lepšímu. Máme takový pocit, že je to čím dál horší. Dochází nám nadšení a radost, protože téměř při každé činnosti řešíme výchovné problémy. Poradíte, co s tím?

  • Dobrý den.
    Můj dotaz se dotýká citlivého tématu, o kterém se moc nemluví. Prosím, můžete mi poradit? Máme v oddíle devítiletou dívku, která chodí pravidelně na schůzky a zúčastňuje se i víkendových akcí. Nyní se nám stalo, že se na akci pokakala. Maminka nám potom řekla, že se to dcerce občas stává i ve škole. Na schůzkách ale zatím nikdy problém nebyl. Teď se blíží opět podzimní akce a já nevím, jestli ji máme s sebou vzít a co dělat. Na jednu stranu je mi jí líto, na druhou mám trochu dopal, že nám to maminka neřekla dřív.

  • Mám v oddíle chlapce, který při všech závodivých hrách chce startovat jako první, ale vždycky nastane problém, buď závod nedokončí nebo neví, co má dělat. Co s tím?

  • Do oddílu přišla dívenka, která má poruchu řeči, koktá. Nemá problém komunikovat s dětmi v oddíle, ale někdy se stane, zvláště když nacvičujeme scénku nebo divadlo, že si z ní děti utahují, posmívají se. Mám z toho pak špatný pocit, chci, aby dělala s oddílem stejné věci.

  • Potýkám se s problémem. Do oddílu nám přišel chlapec, který má problém se čtením, chodí do šesté třídy. Není schopen přečíst krátký text a zapamatovat si ho. Stále na něho někde čekáme a jen někdy dokáže zareagovat správně. Při neúspěších dokáže být podrážděný a konfliktní.

  • Jeden rok k nám do oddílu chodí malý Staník. Kamarádů moc nemá, vše mu vydrží jen chvíli. Občas se vzteká. Nerad půjčuje své věci. Naopak si často bere cizí věci, a pak lže, že jsou jeho. Na schůzkách málo komunikuje, rozpovídá se jen zřídka. Také se málo zapojuje při hrách, rukodělkách, občas při kreslení. Když na něj mluvím a chtěla bych od něho něco, nebo se na něco zeptám, musím to několikrát opakovat. Občas mi přijde mimo, když delší dobu nereaguje na otázky. Na posledním výletě utekl během oběda v dešti na prolézačky, tak jsem ho doběhla a řekla, že musíme jít, nebo by nám ujel vlak. Nic. Po delším přemlouvání, jsem se ho už víc neptala, vzala do náruče a odnesla ho z prolézačky. Křičel na mě, bouchal mě. Když jsem ho pak postavila, uklidnil se a pokračoval v cestě. Jak s ním pracovat?

*
*
*