Osvědčilo se nám

Samonosný bazén s nafukovacím kruhem nahoře se nesmí naplnit „štrejch“ – celý vám vyteče.

Více...

Nejlepší hry

  1. Kolotoč
         
  2. Pejskové do boudiček
         
  3. Pane za mnou, pane proti mně
         
  4. Filmové ateliéry
         
  5. Novináři
         

Jarní zahrada

Čas přípravy
do 10 minut
Čas realizace
do 30 minut
Místo
místnost, klubovna
Roční období
celý rok
Počet účastníků
od 1
Hodnocení
     
Autor
Pionýr
Stav
Publikována
Vytvořeno
11. 1. 2019
Upraveno
11. 1. 2019
Klíčová slova
Mláďátka a Zvířátka, umění
Věková kategorie
Předškoláci - 8 let
Typ aktivity
Rukodělná
Náročnost na materiál
Malá
Výchovný program
Mláďátka a Zvířátka
Pracovní listy
Ne
Klíčové kompetence
Kompetence občanská
Kompetence pracovní

Cíle

Procvičování práce s nůžkami, upevňování bezpečnostních pravidel při práci s nůžkami, rozvoj jemné motoriky.

Motivace

Velikonoce se kvapem blíží. Vše je již svěží jarními barvami a vůněmi. Rozkvetlé jarní zahrádky narciskami, sněženkami a tulipány nás přesvědčují o tom, že letos si jaro pospíšilo, a o to více se těšíme na´nejkrásnější svátky v roce – Velikonoce.

Potřeby

Barevné papíry A4 – zelené, červené, žluté, bílé, lepidlo, nůžky, fixy. K tomuto metodickému listu není k dispozici žádný pracovní list.

Provedení

Vezmeme si zelený papír a složíme ho jako harmoniku, potom přeložíme na polovinu a vnitřní kraj slepíme k sobě. Jak nám lepidlo zaschne, rozložíme a vznikne nám vějíř. Na barevné papíry si nakreslíme květy tulipánů, sněženek, narcisek a vystřihneme. Vystřižené květy přilepíme na vzniklý vějíř.
Tato aktivita přibližuje Ideály Pionýra: Pomoc, Překonání a Přátelství, je přípravou k zapojení do Pionýrského Sedmikvítku – rukodělné soutěže.

Obrázky jsou dostupné v souboru ke stažení.

Přístup k dětem se specifickými vlastnostmi

Při samotné práci s nůžkami musíme být obezřetní a předvídaví u dětí s ADHD. Tyto děti nedokáží dlouho pracovat při sedavém zaměstnání, jsou neklidné a právě při práci s nůžkami může nastat úskalí úrazu jich samotných nebo kamarádů. Je třeba je stále pozorovat a mít nad nimi kontroluJe dobré s nimi pracovat individuálně a postup práce rozpracovat na dílčí úseky. Nestačí jim ukázat finální výrobek, potřebují znát jednotlivé kroky činnosti.