Průvodcování
V dobách, kdy vznikaly první školy (ve starověku) se neučilo ve třídách, jak je známe dnes. Jeden, dva studenti měli svého průvodce – mentora, který jim pomáhal všimnout si důležitých poznatků praktického života.
Pionýr jako jednu z cest svého neformálního vzdělávání připravuje obdobnou cestu, při které se učíme praxí (mimo tradiční systém školení je ve směrnici i průvodcování). Děti a mládež se díky ní mohou lecčemu přiučit bez nutnosti objevovat řadu slepých uliček.
Jako první pokus o využití této metody máte nyní možnost vyzkoušet si provázení dětí v oddílu, rádců, vedoucích družin a budoucích instruktorů. Vycházíme také z toho, že se v oddílu mohou objevit dvě, tři šikovné děti, které by si zasloužily větší podporu. Díky tomu by se mohly v budoucnu proměnit ve vítané pomocníky oddílového vedoucího. Soubor námětů je umístěn na Uložišti. Pokud se tato cesta setká s kladnou odezvu, bude se v Pionýru pokračovat na podpoře výchovy instruktorů a vedoucích ale i třeba hospodářů a dalších.