Praktická doporučení
Nabízíme vám přehled doporučení, která vám mohou pomoci dostat právě vaši zprávu nebo reportáž do médií.
- Aby se zpráva dostala na své místo, doporučujeme na obálku napsat adresu v tomto formátu:
Redakce
Název časopisu
Jméno šéfredaktora časopisu
Ulice + č.p.
PSČ, město - Snažte se přizpůsobit charakteru periodika, kam zprávu posíláte. Např. krátkostí sdělení, vtipem, vybráním toho nejzajímavějšího apod.
- Nezapomeňte uvádět, kdy, kde, co se stalo, kdo se zúčastnil, kdo zvítězil, kdo pomohl (sponzoři), smysl akce.
- Dbejte na výběr fotografií, které společně se zprávou posíláte. Měly by být v dobré tiskové kvalitě.
- Zvláště důležitá připomínka: Sdělovací prostředky chtějí být aktuální, proto neposílejte zprávy „půl roku“ po akci, ale ihned, třeba i e-mailem, faxem, zatelefonujte na záznamník…
- Chcete-li si na akci zajistit účast pracovníka redakce – reportéra, informujte redakci osobně, telefonicky (písemně jen výjimečně) včas – tedy s předstihem. Oproti deníkům mají víkendové přílohy novin a časopisy delší výrobní lhůty (až několik týdnů před vydáním). Je lepší se o všem předem dohodnout (to platí, i když nakonec budete psát zprávu sami).
- Pro dětský tisk je nejlepší, když zprávy píší přímo děti, a to co nejpravidelněji. Pak nevadí, když je zpráva psána rukou, ale vždy musí být čitelná (pořiďte si její kopii). Pochopitelně je dobré ji doplnit fotografiemi.
- Mohou vznikat určité zádrhely, pokud chcete v nějakém článku uveřejnit znak Pionýra, požadovanou fotografii apod. Existuje možnost zveřejnit jej jako reklamu, to znamená za to buď zaplatit, nebo se dohodnout, že jde o sponzorský dar redakce.