Osvědčilo se nám

Půjčíte-li někomu něco, napište si to. Není to otázka nedůvěry. Paměť je prevít.

Více...

Nejlepší hry

  1. Kolotoč
         
  2. Pejskové do boudiček
         
  3. Pane za mnou, pane proti mně
         
  4. Filmové ateliéry
         
  5. Zvířata
         

Poradna pro vedoucí

Slova oddělujte čárkou
  • Dobrý den, zajímalo by mě jestli existují doporučení kolik má ujít dítě km za den, jak naplánovat celodenní pochoďák na táboře pokud jsou v družinkách děti 8-14 let, nemohu se nikde dopídit metodických pokynů a názory se dost různí. Moc děkuji za odpověď.

  • Jsem dlouholetá oddílová vedoucí, která má nemálo zkušeností s výchovným působením na děti. V loňském roce k nám přišla do oddílu dívka, která má velké problémy v chování, je negativistická. Stále na něco narážíme, stále něco řešíme, snažíme se, ale nevidíme žádný posun k lepšímu. Máme takový pocit, že je to čím dál horší. Dochází nám nadšení a radost, protože téměř při každé činnosti řešíme výchovné problémy. Poradíte, co s tím?

  • Dobrý den.
    Můj dotaz se dotýká citlivého tématu, o kterém se moc nemluví. Prosím, můžete mi poradit? Máme v oddíle devítiletou dívku, která chodí pravidelně na schůzky a zúčastňuje se i víkendových akcí. Nyní se nám stalo, že se na akci pokakala. Maminka nám potom řekla, že se to dcerce občas stává i ve škole. Na schůzkách ale zatím nikdy problém nebyl. Teď se blíží opět podzimní akce a já nevím, jestli ji máme s sebou vzít a co dělat. Na jednu stranu je mi jí líto, na druhou mám trochu dopal, že nám to maminka neřekla dřív.

  • Mám v oddíle chlapce, který při všech závodivých hrách chce startovat jako první, ale vždycky nastane problém, buď závod nedokončí nebo neví, co má dělat. Co s tím?

  • Do oddílu přišla dívenka, která má poruchu řeči, koktá. Nemá problém komunikovat s dětmi v oddíle, ale někdy se stane, zvláště když nacvičujeme scénku nebo divadlo, že si z ní děti utahují, posmívají se. Mám z toho pak špatný pocit, chci, aby dělala s oddílem stejné věci.

  • Potýkám se s problémem. Do oddílu nám přišel chlapec, který má problém se čtením, chodí do šesté třídy. Není schopen přečíst krátký text a zapamatovat si ho. Stále na něho někde čekáme a jen někdy dokáže zareagovat správně. Při neúspěších dokáže být podrážděný a konfliktní.

  • Jeden rok k nám do oddílu chodí malý Staník. Kamarádů moc nemá, vše mu vydrží jen chvíli. Občas se vzteká. Nerad půjčuje své věci. Naopak si často bere cizí věci, a pak lže, že jsou jeho. Na schůzkách málo komunikuje, rozpovídá se jen zřídka. Také se málo zapojuje při hrách, rukodělkách, občas při kreslení. Když na něj mluvím a chtěla bych od něho něco, nebo se na něco zeptám, musím to několikrát opakovat. Občas mi přijde mimo, když delší dobu nereaguje na otázky. Na posledním výletě utekl během oběda v dešti na prolézačky, tak jsem ho doběhla a řekla, že musíme jít, nebo by nám ujel vlak. Nic. Po delším přemlouvání, jsem se ho už víc neptala, vzala do náruče a odnesla ho z prolézačky. Křičel na mě, bouchal mě. Když jsem ho pak postavila, uklidnil se a pokračoval v cestě. Jak s ním pracovat?

*
*
*