Osvědčilo se nám

Pokud máte přebrané korálky, je lepší je skladovat v zipových pytlíkách, kolem krásné a praktické krabičky se vejde jen málo dětí.

Více...


Makety ohnišť

Čas přípravy
1 hodina
Čas realizace
45 minut
Místo
místnost, klubovna
Roční období
celý rok
Počet účastníků
15 - 20
Hodnocení
     
Autor
Pionýr
Stav
Publikována
Vytvořeno
17. 10. 2014
Upraveno
8. 4. 2018
Klíčová slova
Tajemství staré truhly, Technika, T7, ohně, tvořivost, práce s nástroji
Věková kategorie
12 let - 14 let
Typ aktivity
Poznávací
Rukodělná
Oddílová schůzka
Náročnost na materiál
Střední
Výchovný program
Tajemství staré truhly
Pracovní listy
Ne
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
Kompetence k řešení problémů
Kompetence sociální a personální
Kompetence pracovní

Cíle

 

Rozvoj těchto kompetencí: pracovní, k řešení problémů, k učení, sociální a personální.


Procvičit znalost ohňů, zdokonalit se v práci s nástroji, tvořivě využívat různé materiály při výrobě maket ohnišť.

 

Motivace

Pamatujete si, jak jsme v létě stavěli na táboře táborák a hádali jsme se, jestli stavíme pagodu nebo hranici? Nakonec jsme se museli podívat do zápisníku. Už aby bylo zase léto! A víte co? My si postavíme táborák, i když nejsme na táboře!

Potřeby

 

Materiál na výrobu maket dle výběru (viz popis v provedení), nože, pilka, lepidlo, tavicí pistole, podložky.

 

Provedení

 

Podle obrázků ohnišť děti vyrobí makety, které můžou sloužit nejen jako výzdoba klubovny, ale také jako názorná pomůcka, např. pro mladší členy oddílu či skupiny.

Na výrobu maket můžeme využít různý materiál:

• špejle;

• lískové pruty;

• kamínky, písek;

• suchou trávu, mech;

• barevné krepáky, peříčka nebo sisál pro imitaci plamenů;

• karton nebo prkénko na podložku;

• lepidlo (nejlépe Herkules) nebo tavnou pistoli na spojení materiálu.

Můžeme vyrobit i makety užitkových ohňů s různými typy závěsů pro kotlík. Maketu kotlíku uděláme z alobalu.


Tato aktivita přibližuje Ideály Pionýra: Poznání, Překonání, Pomoc, Příroda.

 

Přístup k dětem se specifickými vlastnostmi

Tato aktivita umožňuje začlenění dětí do kolektivu a nevytváří bariéry pro děti se specifickými vzdělávacími potřebami. Vedoucí musí dbát na individuální přístup k těmto dětem a respektovat obecná doporučení v úvodní části metodiky. Pozor hlavně při práci s nástroji (zbrklé a hyperaktivní děti).