Cíle
Rozvoj těchto kompetencí: sociální a personální, komunikativní, pracovní, k učení.
Získat zručnost při jemné práci, rozvoj jemné motoriky.
Motivace
Moc pěkná krabička. Ozdobená celá pytlíky od čajů. No to je ale bezva nápad! To musím říct holkám a vyrobíme si také senza výrobky pomocí pytlíků od čaje, i když už asi neseženeme tak starodávné.
Potřeby
Nasbírané sáčky, laminovací stroj, laminovací folie A4, A5, nůžky, lepidla.
K tomuto metodického listu není k dispozici žádný pracovní list.
Provedení
Pro děti ze 6. třídy je vhodná výroba prostírání:
Libovolně poskládané čajové sáčky vložíme do laminovací fólie a zalaminujeme, vznikne prostírání různých velikostí a různých motivů.
Děti 7. a 8. tříd vytvoří hvězdičku a stromeček ze sáčků od čajů:
Vánoční hvězda
Ze všech připravených čajových sáčků vystřihněte čtverec.
Pak postupujte podle následujícího obrazového návodu:
1. 2. 3.
V tomto kroku dílek jen přehněte. Krok 3. zopakujte i zrcadlově a vraťte do původní pozice.
4. 5. 6. 7.
Kroky 1.—7. zopakujte pro všechny vystřižené čtverce.
Tato aktivita přibližuje Ideály Pionýra: Poznání a Překonání.
Přístup k dětem se specifickými vlastnostmi
U dětí motoricky neobratných (méně šikovných na ruce) a u dětí hyperaktivních, netrpělivých je potřeba volit jednodušší vzory nebo zpočátku dát k dispozici větší tvary — ne od sáčků na čaj, ale nařezané z balicího papíru.