Dobrodružství na míru
Akce pro veřejnost Akce pro veřejnost Oddíly a kluby Oddíly a kluby OPRAVDU DOBRÝ ODDÍL OPRAVDU DOBRÝ ODDÍL
Přihlásit se
NAVIGACE: Inspiruj se / Hry a aktivity / Hrníčkárna

Osvědčilo se nám

Vytváříte z čajových sáčků? Stříhejte a třiďte si je rovnou do pytlíků, pak to jde rychleji vybírat.

Další...
 

Hrníčkárna

Čas přípravy Čas realizace Místo Roční období Počet účastníků
Čas přípravy Čas realizace Místo Roční období Počet účastníků
15 minut 2–3 hodiny místnost, klubovna celý rok 10-15

AutorPionýr
Vytvořeno17. 10. 2014, 00.21
Upraveno25. 9. 2017, 20.23
Klíčová slovaTajemství staré truhly, Člověk a společnost, C15, komunikační dovednosti, vzájemné poznání, konfrontace názorů a postojů
Věková kategorie 14 let
(8. třída)
Typ aktivitypoznávací, seznamovací
Náročnost na materiálmalá
Výchovný programTajemství staré truhly
Pracovní listyNe
Klíčové kompetence Ke komunikaci
Sociální a personální
Občanská
Hodnocení
Zatím nehodnoceno.
Pro hodnocení se přihlaste.

Cíle

Rozvoj těchto kompetencí: sociální a personální, komunikativní, občanská.

Vzájemné poznání, rozvoj komunikačních dovedností, konfrontace názorů na ožehavá

Motivace

Účastníci si navzájem kladou otázky, na které pravdivě odpovídají.

Potřeby

Keramická nádoba, psací potřeby a papíry pro hráče.

K tomuto metodickému listu není k dispozici žádný pracovní list.

Provedení

Hráči sedí v kruhu, aby na sebe všichni dobře viděli. Každý má právo předložit komukoliv otázku (buď anonymní, nebo podepsanou), kterou napíše na lístek papíru. Označí ho jménem adresáta a vloží do džbánku uprostřed kruhu. Čas od času jeden z hráčů (pošťák) vybere lístky ze džbánku a rozdá je adresátům.

Hráči pak postupně zveřejňují obdržené otázky a pravdivě na ně odpovídají. Každý smí podle pravidel hry jednu otázku nechat stranou bez odpovědi, nezveřejnit ji. Takovou nežádoucí otázku pak položí před sebe. V průběhu hry má možnost ji vyměnit za jinou otázku, která mu může být ještě méně příjemná.

Vedoucí, který hru řídí, má právo jakoukoliv otázku vetovat a stáhnout ze hry, jestliže překračuje únosnou míru vkusu.

Hra je rozdělena do tří až pěti kol, obvykle tematicky odlišných. Dochází při ní ke konfrontaci názorů a postojů. Úroveň hry velmi závisí na vyspělosti hráčů, jejich ochotě otevřeně myslet a jednat.

Tato aktivita přibližuje Ideál Pionýra: Poznání, Pravda, Přátelství.

Pozor na

Hru lze uvést na začátku nějaké akce jako seznamovací aktivitu, mnohem hlubší vyznění (a samozřejmě jiné okruhy otázek) přináší, je-li uvedena až poté, co se účastníci seznámí a získají vzájemnou důvěru.

Přístup k dětem se specifickými vlastnostmi

Aktivita umožňuje začlenění dětí do kolektivu a nevytváří bariéry pro děti se specifickými vzdělávacími potřebami. Vedoucí musí dbát na individuální přístup k těmto dětem a respektovat obecná doporučení v úvodní části metodiky. Potřebné je připomenout důvěrnost sdělení a odpovědí, nevynášet informace mimo skupinu.


Soubory

Diskuse

Pro přidání příspěvku se přihlaste.