Dobrodružství na míru
Akce pro veřejnost Akce pro veřejnost Oddíly a kluby Oddíly a kluby OPRAVDU DOBRÝ ODDÍL OPRAVDU DOBRÝ ODDÍL
Přihlásit se
NAVIGACE: Inspiruj se / Hry a aktivity / Plán výletu

Osvědčilo se nám

Pokud stavíte stany bez podsady, dejte pod ložnici igelit, lépe se pak stan myje.

Další...
 

Plán výletu

Čas přípravy Čas realizace Místo Roční období Počet účastníků
Čas přípravy Čas realizace Místo Roční období Počet účastníků
2 hodiny 1–8 hodin venku celý rok

AutorPionýr
Vytvořeno17. 10. 2014, 00.21
Věková kategorie 10 let – 11 let
(4. třída – 5. třída)
Výchovný programPutování se psem
Pracovní listyNe
Klíčové kompetence K učení
K řešení problémů
Sociální a personální
Hodnocení
Zatím nehodnoceno.
Pro hodnocení se přihlaste.

Cíle

Vybírá a třídí informace, využívá je v praktickém životě. Využívá informační a komunikační prostředky a technologie. Kriticky myslí, činí uvážlivá rozhodnutí.

Podílí se na přípravě výpravy. Zvládne jednodenní výpravu, bezpečnost při přesunech.

Motivace

Kolem nás je spousta zajímavých věcí, které stojí za to vidět.

Potřeby

Plán výletu – mapy, pohlednice, fotografie a obrázky míst, informace o rodácích, encyklopedie apod. Výlet – informační lístky pro děti, případně fotoaparát.

K tomuto metodickému listu není k dispozici žádný pracovní list.

Provedení

Plnění metodického listu je třeba rozdělit do dvou aktivit – přípravy výletu a pak samotného provedení akce.

Na schůzce předloží vedoucí dětem několik fotografií nebo pohlednic místa, kam bude směřovat výprava. Může to být blízký zámek, hrad, nějaká zřícenina, přírodní rezervace, přírodní památka… Zjistíme, zda děti místo znají, navštívily je apod. Vedoucí si může připravit například pověst o místě, které chce s dětmi navštívit a tuto dětem povyprávět. Případně může upozornit na některé osobnosti, jejichž život a dílo se vážou k místu (vybíráme dětem známé osobnosti – spisovatele pohádek, herce, sportovce…).

Vedoucí rozdělí děti do skupin a každé skupince dá mapu okolí místa. „Pokuste se najít, co všechno můžeme v okolí vidět, kam se podívat…“ Po chvilce nechá vedoucí děti říct, co všechno objevily. Pak instruktor rozdá dětem informační lístky k výletu.

Samotný výlet plánujeme tak, abychom vždy měli dostatek času na poznávání, občerstvení i odpočinek. Pokud máme možnost, můžeme využít některého z kamarádů, bydlícího v místě – stane se na výletě naším průvodcem. Cestou průběžně připomínáme pravidla bezpečnosti při přesunech po silnici, přepravě v dopravních prostředcích, chování v objektech apod.

Pokud se nám podaří pořídit několik fotografií, můžeme si o výpravě ještě následně povídat při další schůzce a spolu s dětmi ji zhodnotit, napsat o akci článek do tisku a přiložit pořízené fotografie.

Tato aktivita přibližuje Ideály Pionýra: Poznání, Přátelství, Paměť a Příroda.

Pozor na

Bezpečnost – raději více vedoucích a instruktorů s sebou na výlet. Nezapomeňte vzít také alespoň základní lékárničku. Informace dáme dětem dostatečně předem, aby i rodiče s touto aktivitou počítali. Připomeneme také nezbytnost pláštěnky, dobré obuvi, případně pokrývky hlavy. Jídlo a dostatek pití je dobré mít v batůžku na zádech. U malých dětí je lepší mít rodiči písemně vyjádřený souhlas s účastí dítěte, domluvit se na předání a zpětném převzetí dítěte na místě srazu.

Přístup k dětem se specifickými vlastnostmi

Aktivita umožňuje začlenění dětí do kolektivu a nevytváří bariéry pro děti se specifickými vzdělávacími potřebami. Vedoucí musí dbát na individuální přístup k těmto dětem a respektovat obecná doporučení v úvodní části metodiky.


Diskuse

Pro přidání příspěvku se přihlaste.