Dobrodružství na míru
Akce pro veřejnost Akce pro veřejnost Oddíly a kluby Oddíly a kluby OPRAVDU DOBRÝ TÁBOR OPRAVDU DOBRÝ TÁBOR
Přihlásit se
NAVIGACE: Inspiruj se / Hry a aktivity / Koťátko v komoře

Osvědčilo se nám

Máte doma ponožky, které nechcete zašívat? Naplňte je starými hadry a můžete hrát ponožkovou bitvu.

Další...
 

Koťátko v komoře

Čas přípravy Čas realizace Místo Roční období Počet účastníků
Čas přípravy Čas realizace Místo Roční období Počet účastníků
30 minut 1 hodina místnost, klubovna celý rok od 2

AutorPionýr
Vytvořeno27. 8. 2014, 13.36
Věková kategorie nejmenší – 7 let
(předškoláci – 1. třída)
Výchovný programMláďátka a Zvířátka
Pracovní listyAno
Klíčové kompetence K řešení problémů
Pracovní
Hodnocení
Zatím nehodnoceno.
Pro hodnocení se přihlaste.

Cíle

Rozvoj těchto kompetencí: k řešení problémů, pracovní.

Konkrétní cíl: Uvědomit si rozdíl mezi jednotlivými ročními obdobími, přiřadit k těmto obdobím vhodné sporty a zvolit pro dané sporty a roční období správné oblečení.

Motivace

Děti touží po samostatnosti. Pro rozvoj jejich samostatnosti je vhodné naučit je rozlišovat, jaké oblečení je vhodné na léto a jaké na zimu.

Potřeby

Pastelky, oblečení a vybavení pro hru Může takhle jít?

Obrázky, případně skutečné vybavení pro letní a zimní sporty.

K tomuto metodickému listu jsou pracovní listy S3A, S3B.

Provedení

Po převyprávění úvodního příběhu „koťátko v komoře“ rozdejte dětem pracovní listy.

Pracovní list – Oblékni kluka

Úkoly:

1. Označ puntíkem to oblečení, které si kluk vezme v létě ven, když je teplo. Děti mohou vybarvit pouze to oblečení, které si kluk oblékne.

2. Do rámečku domaluj deštník a řekni, kdy ho můžeš použít.

Pracovní list – Oblékni holku

Úkoly:

1. Označ puntíkem to oblečení, které si holka vezme v zimě ven. Děti mohou vybarvit pouze to oblečení, které si holka oblékne.

2. Chybí na obrázku nějaké zimní oblečení? Do rámečku domaluj, co jí chybí.

Popovídejte si o zimním a letním oblečení. O nutnosti nosit v zimě čepice, rukavice a používat vhodné krémy na obličej. V létě je vhodné nosit klobouky, kšiltovky, brýle proti slunci a používat krémy na opalování. Popovídejte si o oblečení a doplňcích, když prší.

Tuto aktivitu je možné doplnit i prací s didaktickými hračkami např. Šatní skříň nebo oblékáním panenek. Máte-li v oddíle zručné děti, můžete si zkusit vyrobit panenky z papíru a k nim oblečení.

V další části schůzky se můžete věnovat jednotlivým sportům vhodným pro různá roční období.

Může takhle jít?

Instruktor se oblékne pro nějaký sport (lyžování, potápění se, kopanou, jízdu na kole, jízdu na koni,…). Není však oblečen a vybaven zcela správně (např. pro lyžování má v ruce šnorchl nebo na nohou ploutve a chybí mu hůlky a rukavice). Děti mají poznat, co mu přebývá, nebo naopak chybí, a z věcí, které jsou rozloženy na stole, vybrat a dovybavit instruktora.

Popovídejte si s dětmi o tom, jaké lze ještě sporty provozovat v zimě a jaké v létě. Na stole můžete rozložit vybavení pro různé sporty a děti mohou určovat, k jakému sportu se co používá a zda se tento sport provozuje v zimě, nebo v létě. Sporty je možné předvádět i pantomimicky a děti hádají, o jaký sport se jedná. Kdo správně uhodne, jde předvádět další.

Schůzku můžete oživit například hrou „Vánoční dárek“ – děti sedí v kruhu a házejí kostkou, ten, komu padne šestka, běží ke stolu, na kterém leží dárek (například čokoláda) pečlivě zabalený v několika vrstvách papíru. Nejprve si musí nasadit připravenou čepici, šálu a rukavice, a pak může začít rozbalovat. Ostatní zatím pokračují v házení kostkou. Komu padne šestka, běží k dárku, z kamaráda svléká oblečení, sám se obléká a snaží se rozbalit dárek. Šestka padá nečekaně často, a tak to chvíli trvá, než se vůbec někomu podaří dárek rozbalit.

Tato aktivita přibližuje Ideály Pionýra: Poznání a Překonání.

Pozor na

Oblečení dětí, aby nedošlo k jeho poškození.

Pokud budeme mít v klubovně sportovní vybavení (např. lyže, sáňky, míč…) je nutné dát pozor, aby děti s tímto vybavením zacházely tak, aby nedošlo k úrazu nebo poškození věcí.

Moje poznámky:

Nabídková legenda

Jednoho dne při svých průzkumných výpravách zabloudilo koťátko do komory, kde bylo móóóc zajímavých věcí. Nakouklo do krabice s nápisem ZIMA a našlo tam brusle, sáňky, boby, lyže a hůlky, snowboard. V krabici s nápisem LÉTO zase objevilo soupravu na potápění, švihadlo, míč, koloběžku, kolečkové brusle, nafukovací člun, plovací vestu a spoustu dalších zajímavostí. Potom našlo ještě dvě krabice s oblečením. Jedna byla větší a druhá menší. Věděli byste, na které je nápis ZIMA a na které LÉTO? Koťátko to ví. ZIMA je na velké krabici, protože v zimě se musíme více oblékat a zimní oblečení proto zabere více místa. Zato v létě je pěkně teploučko, a proto toho tolik na sobě nemusíme mít. Holčičkám stačí šatičky a kluci nosí šortky a tričko

Přístup k dětem se specifickými vlastnostmi

Netrvejte vždy na splnění úkolu – doplnění pracovního listu – dětem s problémy věnujte pozornost a o letním a zimním oblečení si s nimi povídejte, nejprve se musíte ujistit, že dané oblečení umí pojmenovat a poté, zda ho umí přiřadit k létu, či zimě. Po každém správném puntíku je samozřejmě pochvalte.

Nadaní malíři mohou namalovat i obrázky s jinou sportovní tematikou — třeba na výstavku do klubovny.


Soubory

Diskuse

Pro přidání příspěvku se přihlaste.