Dobrodružství na míru
Akce pro veřejnost Akce pro veřejnost Oddíly a kluby Oddíly a kluby OPRAVDU DOBRÝ ODDÍL OPRAVDU DOBRÝ ODDÍL
NAVIGACE: Co děláme / Soutěže / Soutěž etapových her / Vydané hry

Víte, že?

Naše výroční zprávy za roky 2011 a 2012 se dostaly mezi 50 nejúspěšnějších v žebříčku CZECH TOP 100.

Vydané hry

Křemílek a Vochomůrka

    odkazEtapová hra Křemílek a Vochomůrka vychází z předlohy ZDE oblíbených večerníčkových pohádek. Pestrost a jednoduchost příběhů dovolila tvůrcům připojit velké množství velmi odlišných herních principů. Autoři vytvořili celotáborovou hru pro přibližně padesát dětí ve věkově smíšených oddílech. Motivace a pojetí hry je blízké spíše mladším dětem. Čtenářům poslouží zejména náměty na jednotlivé etapy, které jsou v mnoha případech originální.

    A na závěr ještě trochu inspirace.

    Hračky na náměty slavné dvojice; originální táborové ceny.

    Více relevantních odkazů se nám bohužel nepodařilo najít. Doporučujeme shlédnout večerníkové díly, poslechnout si kazety namluvené paní Bohdalovou, přečíst si knihy...

Hobit aneb Cesta tam a zase zpátky

Expedice Archmedos

Příběh Šedoklenotu

Expedice Himaláya

Družina královny Elišky

Tajemství Atlantidy

Afrikou ... po stopách Livingstona

Kouzelná Narnie

Tajemství Saturového města

Cesta kolem světa za 80 dní

    odkazJules Verne vytvořil řadu příběhů, jež jsou dodnes inspirující a poutavé. Jedním z nich je i román Cesta kolem světa za 80 dní, který byl několikrát zfilmován a posloužil i jako předloha této celotáborové hry. Děti, podobně jako Phileas Fogg a jeho přátelé, cestují kolem světa, poznávají různé země, jejich zvyky a kulturu. Sice zprostředkovaně a s použitím notné dávky fantazie, ale zato zábavnou a hravou formou, díky níž si z cesty kolem světa jistě odnesou nezapomenutelné zážitky i nové znalosti.

    Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Námořníci jejího veličenstva

    odkazDaleké výpravy přes oceán do neznámých zemí jsou námětem mnoha dobrodružných příběhů a inspirovaly i tvůrce této celotáborové hry. Děti se stávají námořníky a vstupují do služeb Východoindické obchodní společnosti, aby pod vedením protřelých mořských vlků vyrazily z Londýna na plavbu kolem Afriky do Východní Indie (jak se dříve nazývala dnešní Malajsie a Indonésie), kde mají získávat nová území pro anglickou královnu. Po cestě je čeká mnoho dobrodružství, úkolů a nástrah, které však se ctí překonají.

    Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Elixír pro zemi Zlozemi

    odkazHráči pomáhají králi Targovi zachránit jeho zemi stiženou tajemným zlem, které okradlo lidi o všechny jejich dobré vlastnosti. Úkolem je najít prameny špatných lidských vlastností a společně nad nimi zvítězit těmi dobrými. v jednotlivých hrách oddíly získávají přísady nabité dobrými lidskými vlastnostmi, ze kterých nakonec uvaří silný elixír pro záchranu obyvatel Targova království. Zároveň jsou každý večer v táborovém ohni páleny pokořené lidské špatnosti. Hra je tak nejen dobrodružná, ale vede děti i k zamyšlení.

    Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Rok na vsi

    odkazPán času vlastní klíč, kterým uzamyká uplynulý rok, a tím umožní nástup roku nového. Ten je mu ale odcizen vodníkem, který chce získat vládu nad časem. Je třeba ho získat zpět!
    Hra se pohybuje v prostředí české vesnice na počátku 20. století. Jeden den tábora představuje vždy jeden celý měsíc v roce. Družinky plní úkoly vázané k životu na vsi v daném měsíci, za jejichž splnění mohou být odměněny indiciemi k nalezení klíče.
    Hra děti seznamuje se zvyky a způsobem života našich nedávných předků a rozšiřuje jejich znalosti o některých obyčejích.

    Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Tajemství kapitána Snakea

    odkazPři této hře se oddíly mění v posádky pirátských lodí, jež pátrají po tajemství obávaného kapitána Snakea, cestou naleznou hned několik pokladů. Po námořnickém výcviku se vydávají na cestu po mnoha ostrovech, na nichž plní rozličné úkoly. Tím nejen postupují ke konečnému cíli, ale také prokazují své dovednosti, za něž mohou získat hodnosti jako plavčík, bocman, lodivod…
    Námořnická a pirátská tématika nabízí dětem i vedoucím značný prostor pro tvořivost při přípravě rekvizit, kostýmů a rituálů (např., svolávání nástupů lodním zvonem a podobně), součástí hry je i tematická desková hra.

    Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Harry Potter

    odkazEtapová hra Harry Potter přenese děti do světa mladého čaroděje, jehož příběh zná z knih J. K. Rowlingové a jimi inspirovaných fi lmů celý svět. Z účastníků tábora se stávají studenti Školy čar a kouzel v Bradavicích a během dvou týdnů na táboře zažívají podobná dobrodružství jako Harry se svými přáteli Ronem a Hermionou. Vedoucí a instruktoři představovali učitelský sbor. Kromě společného boje proti pánu zla Voldemortovi navíc studenti rozdělení do čtyř kolejí soupeří mezi sebou.

    Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Hollywood

    odkazDo světoznámé továrny na sny se vydají účastníci etapové hry Hollywood. Jednotlivé táborové dny jsou inspirovány známými filmovými hity, od pohádek pro nejmenší, po akční velkofilmy – každý z nich je námětem pro několik konkrétních her. v nich děti, rozdělené do oddílů pojmenovaných po slavných filmových studiích, sbírají body do soutěže, na jejímž konci čekají slavné ceny Akademie filmového umění – Oskaři.

    Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Hraničářův učeň

    odkazVe hře Hraničářův učeň se děti vydávají do fantasy světa vytvořeného spisovatelem Johnem Flanaganem, ve kterém nejen prožívají dobrodružství v boji proti zlu, ale snaží se také stát plnohodnotnými členy „cechu“ hraničářů – potulných bojovníků, kteří brání přidělené území proti úkladům nepřátel. k tomu musí projít řadou zkoušek. Ač děti soutěží mezi sebou, mají také společného nepřítele, kterého porazí jedině bok po boku.

    Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE